Een initiatief van Proof Reputation, consultancy, concept & creation
www.proof.nl

© 2013
English | Nederlands

Mark Blok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mark Blok (1981) studeerde aan drie universiteiten (VU Amsterdam, The University of Western Australia en de Erasmus Universiteit, Rotterdam). Als afgestudeerd internationaal econoom begon hij in 2004 zijn carrière als managementtrainee bij ING. De eerste drie jaar bij ING werkte Mark in de sales. Daarna direct voor de directie van ING Nederland, waar hij mede verantwoordelijk werd voor de interne communicatie rondom de samenvoeging van de ING Bank en de Postbank. Hij was ook mede verantwoordelijk voor de interne communicatie rondom de staatssteun die ING in 2008 ontving en de daarop aangescherpte strategie van ING. Zeven jaar later, in 2011, maakte Mark de overstap naar bureauzijde en ging aan de slag als strategy-consultant bij Proof Reputation. Daar werkt hij nu op het snijvlak van creatie en inhoud voor verschillende grote klanten op het gebied van internal alignment en reputatie. Hij vertaalt businessstrategieën naar communicatiestrategieën en ontwikkelt communicatieconcepten, -kanalen en –media die deze ondersteunen. Voor zijn Executive Master of Corporate Communication aan de Rotterdam School of Management deed Mark onderzoek naar het fenomeen corporate silence. Voor dat onderzoek kreeg hij in november 2012 de Shell Stimulation Award for Excellence in Corporate Communication.